Saturday, November 20, 2010

Una,..betulkah...??

seharian di rumah...
bersama mama dan adik-adik...
ungguh gembira (^_^)...
alhamdulillah...KAU kurniakan aku ketenangan di sini...
dan bila sekali-sekala abah pulang dari berjihad mencari nafkah untuk keluarga,...hidup terasa lebih sempurna...Subhanallah..
***
paling gembira bila melihat adik2 meneroka hidup dan dunia di sekeliling mereka...
Allahuakbar...
saya ingatkan bila adik-adik mula meneroka, aya akan lebih banyak melihat hasil yang mereka dapat berbanding usaha dan ikhtiar saya untuk memberikan yang terbaik..tetapi...
yang sebaliknya berlaku...
saya diasak pelbagai soalan yang menjadikan saya terfikir..
"oh..aku juga perlu belajar dan meneroka bersama mereka...
***
soalan dari adik bongsu saya berumur 4 tahun.. (yang memang banyak tanya..)
" Una, TUHAN tu baik kan? macam mana nak tau TUHAN tu baik?"
"sebab apa TUHAN marah bila x solat?"
"sebab apa kita x boleh nampak TUHAN?"
"Una, sebelum Syuhada keluar dari perut mama, syuhada ada kat mana?"
"syurga tu apa?"
***
ALLAHUAKBAR...semua soalan2 ini perlukan masa sayangku...
una x ingin hampakan keinginanmu untuk mengetahui semua itu...
sesungguhnya kaulah bidadari kecil yang ALLAH amanahkan pada kami, mama, abah, una, kak syifa n abang anas untuk diberi makan rohani dan jasmani...
insyaallah...kami bukan yang terbaik..
tapi kami kan cuba sedaya upaya menjadi yang terbaik untukmu...

wallahualam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...