Sunday, August 8, 2010

kata-kata semangat sahabat...



bismillahirrahmanirrahim...

Subhanallah...
sepanjang perjalanan hidup saya,antara perkara paling saya syukurkan ialah semangat sahabiah di sekeliling saya.. Allahuakbar..
seperti yg dapat saya coretkan di sini, sepanjang minggu ini banyak sekali peristiwa yang mengguris hati, dan menguji kasabaran saya dan sahabat2..
rasanya, x perlulah saya coretkan di sini apa permasalahan itu..kerana mungkin membuka aib orang lain..nauzubillah..
cuma mungkin, boleh saya katakan permasalahan yang timbul berkaitan hubungan sesama manusia..dan ada sedikit permasalahan berkaitan iman yang hampir tergelincir dari landasan..wallahualam..
walaubagaimanapun,dalam kekalutan bertindak..dalam kealpaan meratapi permasalahan, saya dapat menilai satu perkara..
ia membuat saya betul2 bersyukur dan rasanya belum cukup ungkapan tahmid sebagai tanda mensyukuri nikmat ALLAH yang satu ini..
nikmatnya dalam bersahabat..Subhanallah..
tika setiap satu permasalahan ingin dirungkai,..hadir sahabat2...
sentiasa bersama...memberi semangat dan buah fikiran menyelesaikannya.. Allahuakbar..
aku bersukur YA ALLAH..
ENGKAU telah kurniakan aku dengan sahabat2 yang x pernah sunyi dari kata-kata peransang..x pernah sunyi dari semangat ukhwah..ENGKAU telah berikan kepadaku sahabt2 yang sentiasa bersama-sama denganku walau dalam susah dan senang..terima kasih YA ALLAH..
masih saya ingat, satu malam,..tika kebanyakan permasalahan hampir kepada penyelesaian,..kita duduk bersama..mulanya hanya sekadar untuk mengalas perut bersama..
tiba satu satu saat salah seorang sahabat mula memuji sahabat yang lain...dan bermula detik itu, kita sama-sama meluahkan isi hati...
dan yang paling saya banggakan,..kita jujur berbicara...
setiap orang saling meluahkan..saling memuji dan saling memperbetulkan..
tiada siapa yang terguris..malahan kita akhirnya sama2 saling mengagumi..
kita sama2 menangis, sama2 ketawa..dan, apa yang pasti...
kita akan sama2 merindui...
Subhanallah...tidak ternilai nikmat yang ENGKAU anugerahkan ini...
kau berikanlah aku kekuatan menghadapi saat di mana kami x bisa bertemu...
kuatkan hati ini dalam menahan gelodak rindu pada sahabat2 ku ini...
dan, saya sentiasa berdoa, agar hubungan persahabatan ini, ukhwah ini...kekal berpanjangan dan sentiasa dalam rahmat ALLAH.. insyaallah..amin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...