Saturday, August 21, 2010


tik tok tik tok...bunyi jam...
hurm..cepat sungguh kan?? (^_^)
saya sendiri kadang terperanjat...dlm x sedar, kita melangkah ke waktu yang baru.. dan ketika itulah timbul satu demi satu penyesalan..
penyesalan yang x pernah sudah...Subhanallah...
bila kita melangkah meninggalkan waktu, ia sesuatu yang lebih banyak baik dari buruknya...tapi kalau kita ditinggalkan waktu, ummm..
bila sesuatu dah pun terjadi,..sesuatu yang kita x jangkakan akan terjadi...tapi sesuatu itu benar2 terjadi...kerap akan kita dengar,..anak-anak muda belia berkata.."why is life so complicated?"
actually, btul ke life ni sgt2 complicated?
atau, adakah kita sendiri yang menjadikannya begitu complicated?
ALLAH S.W.T. menegaskan, Islam itu indah dan mudah..
so, think wisely...siape yang menjadikan keadaan itu susah?
adakah ia benar2 susah seperti yang kita fikirkan...

kehidupan...
ia satu lumrah jika kita rasa gelisah...
lumrah juga jika kita rasa sedih, gembira, atau kadang2 tu blur!
then, ape yang harus kita buat?
btul ke cara kita tenangkan diri selama ini? cuba kita fikir balik, ape yang kita akan buat bila kita dilanda musibah atau ujian...
menangis? meratap? termenung? atau yang lebih kerap lagi, menyalahkan orang lain?
cuba fikirkan pula, siapa kita? siapa kita untuk menyalahkan takdir?
kita terlalu sempurna?? kita x pernah bersalah??
jujur..
saya sendiri akan menangis bila ditimpa masalah..saya juga kadang2 menyalahkan orang lain...dan sekarang, ada sahabat2 yang mula mempersoalkan apa yang saya persoalkan tadi..Subhanallah...malu saya...malu pada sahabat2..malu pada diri sendiri..dan paling panting, malu pada Ya Rabb...
sungguh mudah kita leka dan alpa..hingga kadang2 tanpa kita sedar,kita melebihi hak kita sebagai seorang hamba...Allahuakbar!
jadi sekarang, apa perlu dilakukan..??
jom!
kita sama2 berubah...menjadi seorang hamba yang redha...
ya,,..! redha!
satu perkataan yang sering saya ungkapkan dalam blog ini...
and to reaafirm lagi, saya juga suka ungkapkan satu ayat ni,..samada dalam blog, ataupun dalam kehidupan sebenar,... REDHA IS THE BEST WAY..COZ, THERE WILL BE A TRUE HAPPINESS.. (^_^)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...