Wednesday, December 19, 2012

bertutup belum tentu tertutup..

Bismillahirrahmanirrahim...

"Jujur, saya yang terasa malu bila melihat wanita-wanita Muslim yang berpakaian tapi mengikut bentuk badan...

dan saya jadi lebih malu bila terpandang sendiri mata lelaki yang memerhatikan setiap lekuk bayangan tubuhmu wahai sabahat bidadari...

kita lantang membicara soal maruah...
tapi sekarang, siapa yang menjatuhkan maruah siapa?..

tolonglah..
saya merayu...
bertutup pastikan tertutup.. bukan berbalut.."


ya.. itu yang saya luahkan di laman facebook..
ia lahir terus dari hati...

sedih...
saya sungguh-sungguh sedih..

cuba anda bayangkan bila anda berada di tempat saya..
bersungguh-sungguh menarik baju yang ditiup angin.. bimbang ternampak apa yang tak patut..
betul-betul tak mahu terzahir apa yang perlu dilindung..
tapi,..
sampainya saya ke tempat yang dituju,.. Masyaallah...
tak berbaloi saya berusaha habis-habisan menutup..
letih rasanya memastikan setiap pergerakan tak menzahirkan bentuk badan..
tiap titik peluh saya menahan panas memakai setiap lapisan pakaian, bagai telah kalian sia-siakan..

ALLAH...
apa yang saya lindung, kalian pamerkan..
apa yang saya tutup, kalian tayangkan..
jadi, apa lagi yang tinggal..
mereka-mereka yang memandang tetap tahu apa yang tersembunyi tu..

malu saudari-saudari,..malu..

saya tak merungut..
saya tak kisah berpanas..
saya tak kisah bersusah sedikit..
tapi yang saya kisahkan, mana saya nak letak malu ni?..

tolonglah ye...
saya merayu...


wallahualam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...